Tori.fi

Tänä vuonna lanseerattu Tori.fi-markkinapaikasta on tullut suosittu suomalaisten osto- ja myyntipaikka. 100 000 ilmoituksen raja rikkoutui viime viikonloppuna ja kuukaudessa kävijöitä sivustolla on jo yli miljoona.

– Verkon helppokäyttöinen ja turvallinen markkinapaikka Tori.fi on lyönyt itsensä läpi nopeasti.  Tähän on päästy luomalla helppokäyttöinen ja ilmainen markkinapaikka, joka ei vaadi rekisteröitymistä, iloitsee Schibsted Classified Median Suomen toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.

Kuka tahansa osaa jättää ilmoituksen Tori.fi-sivuille parissa minuutissa. – Uskomme, että käytön helppous madaltaa verkkokaupan kokeilemisen kynnystä, Lystimäki jatkaa.

Tori.fi panostaa turvallisuuteen: kaikki sivustolle jätetyt roskapostit ja huijausyritykset poimitaan heti pois. Tori.fi:n henkilökunta auttaa asiakkaita myös kaikissa mahdollisissa ongelmatilanteissa.

Ilmoituksia Tori.fi:ssä on laidasta laitaan. Myynnissä on esimerkiksi autoja, asuntoja, designlamppuja, vintage-laukkuja, autoja, astioita, huonekaluja ja harrastusvälineitä.

Lisätietoja:

Jussi Lystimäki, toimitusjohtaja

puh: 040 549 3218

Tori.fi on jokaiselle suomalaiselle suunnattu internetissä toimiva helppokäyttöinen ja turvallinen markkinapaikka, jossa tavaroita ja palveluita voidaan ostaa ja myydä. Ilmoittaminen on ilmaista, eikä palveluun tarvitse rekisteröityä. Tori.fi:n työntekijät tarkistavat jokaisen jätetyn ilmoituksen, joten Tori.fi:ssä ostaminen ja myyminen on turvallista. Schibsted Classified Media (SCM) on Schibstedin sähköisten markkinapaikkojen kehittämiseen keskittyvä yritys.


Kesän saapuminen tarkoittaa lapsiperheille uusien tavaroiden ja vaatteiden hankintoja. Ostamalla tavarat käytettynä voi säästää sekä luontoa että rahaa. Verkossa toimiva markkinapaikka Tori.fi on kerännyt kaikki lastentarvikkeet kätevästi yhden otsikon alle. Myös lasten turvatarvikkeita voi ostaa käytettynä, kunhan tarkistaa huolellisesti tavaran kunnon.

Tori.fi:ssä on tällä hetkellä yli 1000 ilmoitusta, jotka koskevat lastentarvikkeita tai lastenvaatteita. Tori.fi:stä löytyy polkupyöriä, kesävaatteita, pelastusliivejä, kenkiä, leikkikaluja, pinnasänkyjä ja paljon muuta. Tavaraa on myynnissä ympäri Suomen, joten ostaja löytää etsimänsä helposti ja läheltä.

- Lasten vaatteet ja tarvikkeet ovat suosittuja käytetyn tavaran kaupassa, koska lasten tavaroita käytetään usein vain lyhyen aikaa. Lapsi kasvaa nopeasti, ja esimerkiksi polkupyörä pitää uusia melkein joka kevät, Tori.fi:n toimitusjohtaja Jussi Lystimäki toteaa.

Turvakaukalot, turvaistuimet, pelastusliivit, pyöräilykypärät ja muut lasten turvavälineet ovat myös tietenkin lapsiperheille elintärkeitä. Säännöllisin väliajoin käydään kuitenkin keskustelua siitä, onko esimerkiksi käytetty lasten autoistuin turvallinen.

- Käytettyjä turvaistuimia ja kaukaloita voi kyllä ostaa, mutta istuimen kunto täytyy ensin tarkistaa huolella. Tuolin pitää olla hyvässä kunnossa, ei paljoa yli viisi vuotta vanha ja kaikkien sen osien on oltava tallella, Liikenneturvan turvallisuusinsinööri Ari-Pekka Elovaara ohjeistaa.

Ari-Pekka Elovaaran muistilista käytetyn autoistuimen ostajalle:

1) Varmista myyjältä, ettei istuin ole ollut kolarissa. Tässä myyjään täytyy luottaa.
2) Tarkista, että tuoli on ehjä, siisti ja että kaikki osat ja ohjekirja ovat tallella.
3) Autonistuimen elinikä on viidestä seitsemään vuotta, joten vanhempaa ei kannata ostaa. Valmistusajankohta on merkitty lasten turvaistuimen runkoon.

LISÄTIETOJA:
Jussi Lystimäki, toimitusjohtaja, puh. 040 549 3218, s-posti jussi@tori.fi

Tori.fi on jokaiselle suomalaiselle suunnattu internetissä toimiva helppokäyttöinen ja turvallinen markkinapaikka, jossa tavaroita ja palveluita voidaan ostaa ja myydä. Ilmoittaminen on ilmaista eikä palveluun tarvitse rekisteröityä. Tori.fi:n työntekijät tarkistavat jokaisen jätetyn ilmoituksen, joten Tori.fi:ssä ostaminen ja myyminen on turvallista.
Schibsted Classified Media (SCM) on Schibstedin sähköisten markkinapaikkojen kehittämiseen keskittyvä yritys.


Ruotsin suosituin verkon markkinapaikka Blocket rantautui ennen joulua Suomeen nimellä Tori.fi. Torstaina 18. helmikuuta Tori.fi:ssä kävi jo miljoonas suomalainen. Kävijä on kotoisin Pirkanmaalta.

- Tori.fi kävijämäärät ylittivät 500 000 eri kävijää tammikuussa, ja määrä on voimakkaassa kasvussa edelleen. Markkinapaikan suosio on ylittänyt kaikki odotuksemme, sanoo Schibsted Classified Median Suomen toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.

Tori.fi on helppokäyttöinen ja turvallinen internetmarkkinapaikka, jossa ihmiset voivat ostaa ja myydä tavaroita ja palveluita. Ilmoittaminen on ilmaista, eikä palvelu vaadi rekisteröitymistä. Ilmoituksen jättäminen onnistuu keneltä tahansa parissa minuutissa.

- Tuotteita lisätään kymmeniä tuhansia kuukaudessa, ja yhteydenottoja ilmoittajiin on huomattavia määriä, Lystimäki kertoo.

- Digitaalisen markkinoinnin tehokkuus verrattuna perinteiseen mediaan on osoittautunut olennaisesti odotuksia paremmaksi. Voidaankin sanoa, että uudet kysyntävetoiset markkinointimuodot ja tulospohjainen mainonta on saanut myös Suomessa jalansijan, josta ei ole paluuta vanhaan, Lystimäki jatkaa.

Pohjoismaiden kolmanneksi suurimman mediayhtiön Schibstedin omistamaa Blocket-markkinapaikkaa käyttää kaksi ruotsalaista kolmesta. Markkinapaikan asemaa kuvaa hyvin se, että vuonna 2009 Blocketissa ilmoiteltiin myytävistä ja ostettavista tavaroista 192 miljardin Ruotsin kruunun arvosta, mikä on 6,4 % Ruotsin BKT:sta. Markkinapaikka on avattu useissa maissa ja se on ollut menestystarina esimerkiksi Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa ja Malesiassa.

LISÄTIETOJA:
Jussi Lystimäki, toimitusjohtaja, puh. 040 549 3218, s-posti jussi@tori.fi

Tori.fi on jokaiselle suomalaiselle suunnattu internetissä toimiva helppokäyttöinen ja turvallinen markkinapaikka, jossa tavaroita ja palveluita voidaan ostaa ja myydä. Ilmoittaminen on ilmaista eikä palveluun tarvitse rekisteröityä. Tori.fi:n työntekijät tarkistavat jokaisen jätetyn ilmoituksen, joten Tori.fi:ssä ostaminen ja myyminen on turvallista. Schibsted Classified Media (SCM) on Schibstedin sähköisten markkinapaikkojen kehittämiseen keskittyvä yritys.


Blocket, Sveriges största marknadsplats på Internet, har landat i Finland under namnet Tori.fi. Köp- och säljmarknaden Tori.fi är en säker marknadsplats som är lätt att använda. På Tori.fi kan både privatpersoner och företag köpa och sälja produkter samt tjänster. Det är gratis att lämna in en annons och man behöver inte registrera sig.

- Enligt en undersökning*, som vi låtit göra, använder tre av fyra finländare inte köp- och säljmarknader för begagnade saker på nätet. Vi vill ge finländarna ett enkelt alternativ, berättar Jussi Lystimäki, VD för Schibsted Classified Media i Finland.

- Tori.fi kräver ingen registrering och vem som helst kan lämna in en annons på några minuter. Vi tror att en lättanvänd tjänst sänker tröskeln för att pröva handel på nätet, fortsätter Lystimäki.

Två av tre svenskar använder köp- och säljmarknaden Blocket.se, som ägs av nordens tredjestörsta medieföretag Schibsted. Blocket har nu lanserats i flera länder, och har blivit en succé bland annat i Frankrike, Spanien, Portugal och Malaysia.

- Orsaken till svenska Blockets framgång är att tjänsten är så lätt att använda, konstaterar Lystimäki.

Enkelhet visade sig vara en av de största orsakerna till att finländarna använder köp- och säljtjänster på nätet. I undersökningen nämner fyra av fem finländare att de använder marknadsplatser på nätet för att det är så lätt.

Undersökningen visade också att det största hindret mot att använda marknadsplatser på nätet är att man inte litar på dem. En fjärdedel (26 %) av respondenterna litar inte på försäljarna och en lika stor grupp (24 %) känner att de inte har förtroende för tjänsterna på nätet.

Tori.fi satsar på säkerheten och personalen kontrollerar alla annonser som lämnas in på Tori.fi-sajten. På det här sättet får man bortplockat skräppost och svindlare. Tori.fis personal hjälper också till vid eventuella problemsituationer.

Under de första veckorna har nästan 30 000 annonser lämnats in på marknadsplatsen Tori.fi. Köp- och säljsajten är öppen både för privatpersoner samt företag. I framtiden kommer Tori.fi att utveckla sina tjänster för företagskunderna.

*500 personer svarade på TNS Gallups utfrågning som gjordes per telefon under vecka 59/2009. Ett sammandrag av resultaten finns på finska som bilaga.

MER INFORMATION:
Jussi Lystimäki, verkställande direktör, tfn: 040 549 3218, e-post jussi@tori.fi

Tori.fi är en finländsk marknadsplats på internet där både privatpersoner och företag enkeltt och säkert kan sälja och köpa varor samt tjänster. Det är kostnadsfritt att annonsera och man behöver inte registrera sig. Tori.fi:s personal kontrollerar alla annonser, vilket gör tjänsten säker. Schibsted Classified Media (SCM) är ett företag vars huvuduppgift är att utveckla Schibsteds digitala marknadsplatser


Ruotsin suosituin verkon markkinapaikka Blocket on rantautunut Suomeen nimellä Tori.fi. Se on helppokäyttöinen ja turvallinen internetmarkkinapaikka, jossa ihmiset voivat ostaa ja myydä tavaroita ja palveluita. Ilmoittaminen on ilmaista, eikä palvelu vaadi rekisteröitymistä.

- TNS Gallupilla teettämämme tutkimuksen mukaan kolme neljästä suomalaisesta ei osta tai myy käytettyä tavaraa verkossa. Me haluamme tuoda suomalaisille helppokäyttöisen vaihtoehdon, kertoo Schibsted Classified Median Suomen toimitusjohtaja Jussi Lystimäki.

- Tori.fi ei vaadi rekisteröitymistä ja kuka tahansa osaa jättää ilmoituksen sivuille parissa minuutissa. Uskomme, että käytön helppous madaltaa verkkokaupan kokeilemisen kynnystä, Lystimäki jatkaa.

Pohjoismaiden kolmanneksi suurimman mediayhtiön Schibstedin omistamaa Blocket-markkinapaikkaa käyttää kaksi ruotsalaista kolmesta. Markkinapaikka on avattu useissa maissa ja se on ollut menestystarina esimerkiksi Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa ja Malesiassa.

- Ruotsalaisen Blocketin menestyksen syy on sen helppokäyttöisyys, Lystimäki toteaa.

Helppous nousi merkittävimmäksi syyksi käyttää internetin osto- ja myyntipalveluja myös suomalaisten keskuudessa. Tutkimuksessa neljä viidestä verkon markkinapaikkoja käyttäneestä suomalaisesta mainitsee syyksi helppouden.

Tutkimus paljasti myös, että suurimpina esteinä verkon osto- ja myyntipalveluiden käytölle on luottamuksen puute. Neljännes vastaajista (26%) ei luota myyjiin ja samankokoinen joukko (24%) potee epäluottamusta palveluja kohtaan.

Tori.fi panostaa turvallisuuteen, ja henkilökunta tarkistaa kaikki Tori.fi-sivustolle jätetyt ilmoitukset, joten roskapostit ja huijausyritykset pystytään poimimaan joukosta heti pois. Asiakkaita autetaan myös mahdollisissa kaupanteossa syntyneissä ongelmatilanteissa.

Tori.fi-markkinapaikkaan on muutaman ensimmäisen viikon aikana jätetty jo lähes 30 000 ilmoitusta. Markkinapaikka on avoin sekä yksityisille ihmisille että yrityksille. Jatkossa Tori.fi:n suunnitelmissa on vielä laajentaa yrityksille suunnattuja palveluja.

TNS Gallupin tutkimus tehtiin viidensadan vastaajan puhelintutkimuksena viikolla 59/2009. Tutkimuksen yhteenveto on tiedotteen liitteenä.

LISÄTIETOJA:

Jussi Lystimäki, toimitusjohtaja, puh. 040 549 3218, s-posti jussi@tori.fi

Tori.fi on jokaiselle suomalaiselle suunnattu internetissä toimiva helppokäyttöinen ja turvallinen markkinapaikka, jossa tavaroita ja palveluita voidaan ostaa ja myydä. Ilmoittaminen on ilmaista eikä palveluun tarvitse rekisteröityä. Tori.fi:n työntekijät tarkistavat jokaisen jätetyn ilmoituksen, joten Tori.fi:ssä ostaminen ja myyminen on turvallista.
Schibsted Classified Media (SCM) on Schibstedin sähköisten markkinapaikkojen kehittämiseen keskittyvä yritys.